SZC logo

Miskolci Szakképzési Centrum

OM kód: 203060/022 | 3400 Mezőkövesd, Mátyás király út 146.

Intézmény logo

Reptéri látogatás

A budapesti Liszt Ferenc Reptéren jártak logisztikus tanulóink

Reptéri látogatás a logisztikusokkal

2024. május 14-én az 1/13. osztály tanulóival a budapesti Liszt Ferenc Reptéren jártunk. Ez azonban nem „csak” egy látogatás volt, annál többet jelentett, hisz az élményen kívül sok-sok szakmai tartalommal is gazdagabbak lettünk. A reptérlátogatás a logisztikus osztálynak egy projekt volt, amire már hetekkel előtte készültünk. Szakmai elméleti és gyakorlati órákon foglalkozunk a légi közlekedéssel, a légi áruszállítással, még az utat is útvonaltervező szoftverrel részletesen megterveztük. A vezetett buszos túrát már jó előre lefoglaltuk és a kért adatokat elküldtük.

Aznap reggel vonattal indultunk: 11 tanuló és 2 kísérő tanár: Veresné Farkas Rita és Fügedi Dóra, akik a közlekedés illetve szállítmányozás tantárgyakat tanítják. Budapestre érkezve a tömegközlekedést vettük igénybe, utaztunk metróval és autóbusszal, mire megérkeztünk a helyszínre. Ott már várt minket a túravezető autóbusz és kísérőnk, egy vezető légiutas-kísérő. A több mint 2 órás program során, nagyon sok, hasznos információt hallhattunk s eljuthattunk a reptér olyan területére, ahová máskülönben sohasem.

Először ellenőrzésen estek át, majd kezdődött a kalandos buszos túra. Szuper volt, hogy a buszból kiszállva, a fejünk felett 50 m-el landolt egy Dubajból érkező óriásgép, jó nagy turbulenciát okozva. Láthattuk a „karnyújtásnyira” lévő kivilágított kifutópályát, amit egyébként csak fentről, a levegőből, a landolás során látunk. Megnéztük, hogy egy érdeklődő utasszállító gép hogyan dokkol az utasbeszálló folyosóhoz, mit, hol kell ilyenkor a pilótának figyelnie. megmutatták a cargó járatok esetén az áru ki- és berakodásához szükséges eszközöket, gépeket. Láttunk push-back traktort, ami a repülők tolatására szolgál, nézzük meg a reptéri központi tűzoltó bázist és hallhattunk az „ürgeproblémáról” s annak megoldásáról is.

Végül lehetőségünk volt a külső repülőmúzeumot is, ahol a már használaton kívüli Malév repülőkbe be is szállhattunk.

Fantasztikus élményben volt részünk, amit elősegített a légiutas-kísérő profizmusa, a jól szervezett túra, a tanulók érdeklődése és a jó idő. Örülök, hogy részese lehettem az utazásnak.

KAPCSOLÓDÓ HÍREK

Felvételi tájékoztató

Felvételi tájékoztató a 2025-2026. tanévre

2024. okt. 21.

Nyílt napok a Szent László Gimiben

Szeretettel várjuk az érdeklődőket iskolánk nyílt napjaira.

2024. okt. 7.

TÁJÉKOZTATÓ

Tájékoztató a középiskolás járművezető képzés és vizsgák szervezésének és lebonyolításának rendjéről

2024. szept. 27.

Partnereink

SZC logo

Miskolci Szakképzési Centrum

Miskolci SZC Mezőkövesdi Szent László Gimnázium és Közgazdasági Technikum

3400 Mezőkövesd, Mátyás király út 146.