Nyitvatartási idő

H - P: 6:00 - 20:00

Ügyfélfogadási idő

H - P: 8:00 - 15:00 

INGYENES nyelvi képzések

SZENT LÁSZLÓ ALMA MATER ALAPÍTVÁNY

adószáma, amire az SZJA 1 %-a utalható:

18516108-1-05

Bsz: 11734107-20122188


 Nagy Lajos Alapítvány

Adószám: 18430512-1-05

 

Fogadóóra időpontok

1621882
Ma
Tegnap
Ezen a héten
Múlt héten
Ebben a hónapban
Múlt hónapban
Összesen
75
1688
7342
1590100
39057
50955
1621882

Gondolkodjunk - ROBOToljunk! tehetséggondozó program

FÉNYKÉPEK

 

 

SuliBuli:"még a végén barátok leszünk!:))" tehetséggondozó program

 

SuliBuli: „még a végén barátok leszünk!:))))”

NTP-KNI-18-0037

60 órás tehetséggondozó program a Szent Lászlóban

  Iskolánk Akkreditált Kiváló Tehetségpontként számos tehetséggondozó programot valósít meg változatos tevékenységekkel és változatos keretek között. Ebben a tanévben indult a 7. osztályosok számára a „SuliBuli”, amely a Nemzeti Tehetségprogram támogatásával valósult meg.

    A 60 órás, egész tanévet lefedő projektet összetett célrendszerrel terveztük meg. Egyrészt igyekeztünk  játékos formában a matematikai logikát népszerűvé tenni a „logikaszinóban”. Különböző logikai játékokat próbálhattak ki a bevont diákok: Malom, Gobang, Pente, Tőtikék, Quarto, Fanorama, Reversi… .

A kémiai kísérleti foglalkozásokon az eszközhasználat elsajátítása mellett látványos kísérleteket végeztek, illetve dokumentáltak: megtudták, mi miért füstöl, színesedik, miért képződnek bizonyos gázok, miért „tör ki” a kóla  vulkánként a Mentos cukorka hatására a flakonból.  Bemutatóórákat, foglalkozást tartottak – nagyon jó hangulatban.

A tanulásmódszertani foglalkozásokon ismerkedtek saját tanulási szokásaikkal, stílusukkal. Szövegeket értelmeztek, vázlatoltak, információkat kerestek, rendszereztek választott témában. Prezentációt készítettek. Egyszóval: arra készültek, amivel a tanórákon találkozhatnak.

A kommunikáció- és személyiségfejlesztés a beszélgetésről, az önvizsgálatról, önelemzésről, a játékról szólt. Megtanultak figyelni egymásra, arra törekedve, hogy tiszteljék, pozitív módon kezeljék társaikat.

A 2 napos tanulmányi kirándulás szintén a program része volt. Az erdőtelki arborétum után Hatvanba utazott a csoport a Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeumba. A gyönyörűen felújított kastélyban interaktív kiállítás várta a csapatot. Majd az Élménytérben töltötték a délutánt – vadászokként. A második napon Budapesten folytatódott a program. A Láthatatlan Kiállítás a Millenárison a vakok és gyengén látók világát, életének kihívásait szemléltette különböző élethelyzetekbe vezetve a koromsötétében a látogatókat. Az Andrássy Élményközpontban pedig az Avatar Discovery bámulatos világa varázsolta el a fáradt csoportot.

    Az eltelt év összekovácsolta a bevont tanulókat, a programok a fejlesztésen túl a csoportdinamikai folyamatok alakulását is segítették. A SuliBuli igazán még most kezdődött el!

 FÉNYKÉPEK

 Videó

 

Új utak a tehetséggondozásban – az egyéni igényekre szabott fejlesztés

Új utak a tehetséggondozásban – az egyéni igényekre szabott fejlesztés

 

 2017 elején iskolánk diákjai új lehetőséget kaptak a tehetséggondozás terén. A versenyeredmények, az egyéni motiváció és a szaktanárok javaslatai alapján 10 diákunk kapcsolódott be a Tehetségek Magyarországa projekt egyéni igényekre szabott fejlesztési programjába, amelynek megvalósítója a Matehetsz.

A beválogatott tanulók szakmai programokon, nyári táborban vehettek részt, versenyekre készültek, készülnek, tehát egyéni fejlesztés valósul meg esetükben. Néhányan a tehetségüket segítő ösztöndíj-támogatásban is részesültek.

 A csapat önmagában is jó társasággá vált, hisz a csoporttalálkozókon mód van egymás megismerésére, a nevetésre, kikapcsolódásra. Csak egy hét volt, mégis összetartó közösség vált belőlük.

 A nyári lovasberényi táborból sok-sok élménnyel tértek haza. Erről Berecz Antónia így írt blogjában:

  A fantasztikus nyári táborban életem egyik legjobb hetét tölthettem el: rengeteg új barátot szereztem, új tudásra és ismeretekre tettem szert. 

  A számtalan emlékezetes program közül két nagy kedvencem volt. Az egyik Gyermán Anna gyógyszerészetről tartott színes, ismeretterjesztő előadása, mivel engem egyébként is érdekel ez a téma, és az előadónak sikerült maximálisan lekötnie a figyelmemet. A másik pedig Kovács Dániel és Kormos Tamás robotokról, robotikáról szóló bemutatója, mely során megismerhettünk és kipróbálhattunk néhány nagyon érdekes robotot, és megismerhettünk két nagyon jó fej, humoros fickót az előadók személyében.

Az ismeretterjesztő programok mellett  sok izgalmas, közösségépítő játékon is részt vehettünk, melyekre nagyon jól esik visszaemlékezni. Ami a legjobban tetszett, az, hogy új emberekkel találkozhattam és közelebbről is megismerhettem őket a tábor ideje alatt. A viccesebb, kötetlenebb csapatépítő játékok közül, ha kedvencet kellene választanunk, szerintem sokan a ’Beugró’ nevű játékot választanánk, amely esténként mosolyt csalt az arcunkra,  segített az ismerkedésben és az önbizalmunk növelésében is. A tábor után egy héttel részt vettem egy Média táborban is, ahol az utolsó este megmutattam a Beugrós estéken tanult játékokat, és ennek köszönhetően több órán keresztül nagyon jól szórakoztunk és rengeteget nevettünk. A másik, nekem nagyon tetsző játék  a számháború volt, ahol szintén jobban megismerhettük egymást és szövetségesekre, barátokra találhattunk. Továbbá a fizikai előadás, a honvédelmi helikopter megismerése, az élménypedagógia, a lélekfotózás és a sárkányhajózás során is rengeteg új élménnyel gazdagodtunk. 

Jó feladatnak tartom a csapatokban elkészítendő projektmunkákat. Azokban az órákban, amikor ezeken dolgoztunk, megtanultunk kompromisszumokat kötni, csapatban eredményeket elérni, meghallgatni mások ötletét, véleményét, fejlesztettük a problémamegoldó készségünket, valamint a kreativitásunkat, és végül együtt örülhettünk a közösen elért sikereinknek. 

Számomra a legnagyobb élményt a tábor utolsó estéjén megrendezésre került ’Ki mit tud?’ jelentette, mert azelőtt már rég nem énekeltem közönség előtt. Éppen ezért nagy hatással volt rám, hogy egy ilyen szuper, barátokból álló közönségnek énekelhettem el egy szép dalt, melynek előadása közben nagyon jól éreztem magam a „színpadon”. A tábor utolsó napján a hátunkra ragasztott üzenőfal is egy nagyon jó ötlet volt. Elsőre kicsit furcsának, értelmetlennek látszott egymás hátára üzeneteket irkálni, de mindenki nagyon lelkes volt és próbált minél személyesebb, kreatívabb, egyedi üzenetet kitalálni a többike számára. Hazafelé, bár nem tudtam száraz szemmel végigolvasni a papíromat, de nagyon jó érzés volt megkapni a legújabb barátaimtól származó jókívánságokat, jótanácsokat és dicséreteket. Igaz, csak egy hétig éltünk egymás társaságában, a búcsú mégis elég könnyesre sikeredett. Rossz volt otthagyni egy ennyire jó, összetartó közösséget. Azóta is többen tartjuk a kapcsolatot és biztos vagyok benne, hogy a tábor életre szóló nyomot hagyott minden táborozóban. (Berecz Antónia 9. A)

 

Fényképek

 

 

 

 

Érték - Termék - Tervezés 2017.

 

Eszterházy Károly Egyetem Tehetségfüzet program 2017.

 

 

 

TEHETSÉGGONDOZÓ SZAKMAI FÓRUM 2017.

 

 

További képek

 

 

 

 

 

 

Európai Tehetségpont lett a Gimnázium

A videó megtekintéséhez kattintson az alábbi képre!

 

 

ME projekt 2016.

„Az értékek, amiért érdemes itt maradni!”

TÁMOP 4.2.1.D-15/1/KONV-2015-0009 T-MODELL projekt

Együttműködés a Miskolci Egyetemmel

 

2016. november elején kereste meg iskolánkat a miskolci Földes Ferenc Gimnázium azzal a lehetőséggel, hogy a Miskolci Egyetem szervezésében működjünk együtt egy olyan projektben, amelynek az értékmegőrzés és

 –bemutatás a célja.

Az együttműködés lényege, hogy a megye bevont gimnáziumai (Mezőkövesd, Encs, Szerencs, Szikszó, Sárospatak, Ózd) a Földes Ferenc Gimnázium koordinálásában mutassanak be szűkebb-tágabb környezetükből egy-egy szellemi-kulturális, illetve természeti értéket.

Iskolánkat a 9. B osztály két csapata képviselte (Bodnár Barbara, Székely Fanni, Mezei-Belényesi Kamilla, Gáspár Sarolta, Bolgár Dominik, Titkó András, Kratochvil András, Kaló Alexandra). A tanulók a Hadast és a  gyógyvizet mutatták be prezentációjukban. A fiúk tánca is a matyó kultúrát varázsolta a fiatalok elé. Nagy sikere volt mindkét bemutatónak. A gyógyvízből mintát is vittünk!

Reméljük, lesz folytatása ennek az együttműködésnek, és a bevont iskolák diákjai meglátogathatják egymás iskoláját és a bemutatott értékeket.

Köszönjük a Városi Könyvtár, a Zsóry Strand- és Gyógyfürdő, illetve a Népi Művészetek Háza, a Tourinform Iroda segítségét a csapatok felkészülésében.

Rigó Attiláné

szaktanár

 

Fényképek

 

 

EKF TDK 2016.

EKF – Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból (TDK) – Tehetségútlevél program

Beszámoló

 Az EKF ebben a tanévben is megszervezte Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból (TDK) – Tehetségútlevél programját. Ennek keretében novemberben tették közzé a választható témákat.

A nevező diákoktól azt várták el, hogy kutassanak, kérdéseket tegyenek fel. Iskolánk nyolc pályamunkával nevezett, s valamennyit bemutatásra alkalmasnak ítélte a bíráló bizottság. Tanulóink iskolatörténeti, illetve egészségügyi, társadalmi, pedagógiai témákban kutattak. Néhányan kérdőíves vizsgálatot is végezetek, ennek elemzése is dolgozatuk része lett.

Pályamunkát készítő tanulóink:

Sándor Loisz (10. A): A játék szerepe a gyermek fejlődésében (előadás kategóriában I. helyezett)

Lukács Lilla Luca (10. C): A fiatalok egészségszokásai a 20-21. században (előadás kategóriában II. helyezett)

Lukács Tamás (10.A): Sport és nevelés ( A mindennapos testnevelés) (poszterelőadás kategóriában II. helyezett)

Dudás Dorottya: Iskolánk zászlaja

Antal Alexa: A kápolna – valaha

Nyeste Szabina: Iskolám épülete

Kis Dominika: Tanár – diák viszony, kommunikáció

Sepsi Pierre: Bayer Róbert – iskolám első igazgatója

Tanulóink tehetségútlevelet kaptak, amelybe újabb bejegyzés kerülhet a következő tanévben – egy újabb pályamunkával!

Mezőkövesd, 2016. február 1.

 

Rigó Attiláné

szaktanár

Fényképek