Felnőttképzési engedélyszám: E-001290/2015

OM 203060

Központi telefonszám

+36 49 500 033

Szerepjáték négyszereplős gazdasági modellre

(gazdasági szereplők, piacok és a köztük lévő kapcsolatok)

 

A jelenléti oktatásba való visszatérés nagy kihívás elé állította a tanárokat. Hogyan lehet egyensúlyt találni a 6 hónapos megszakítás nélküli digitális oktatást követően a visszatérés okozta nehézségek és a tanítás tekintetében? A tavalyi tanév (2019-2020) 3 hónapos leállását nyári szünet követte, így ez a kérdés akkor nem merült fel és nincsenek tapasztalatok. Sokfélék vagyunk, tanárok, diákok, mindenki másképpen éli meg a visszatérést. A hátralévő 5 hét kulcskérdése számomra, hogyan lehet úgy ismételni, rendszerezni, pótolni a fél éves digitális oktatás alatt leadott tananyagot, hogy a diákoknak se jelentsen teljesíthetetlen kihívást, de tanárként nekem is megadja a már elveszettnek hitt tanítási élményt és lehetőséget az önmegvalósításra.

A Gazdasági és jogi alapismeretek tantárgy tananyaga 9. évfolyamon még biztosít arra lehetőséget, hogy egy kicsit más irányból, a játék irányából közelítsük az ismétlést. A négyszereplős gazdasági modell egy komolyan hangzó tananyagcím, de nem más, mint a gazdaság szereplői és piacai közötti kapcsolatok, mely első hangzásra elborzasztja a diákokat. A téma játékos megközelítése, ha megszemélyesítjük a gazdasági szereplőket és piacokat egy-egy diákkal, a köztük lévő kapcsolatokat szintén diákok játszák. A napos tavaszi időben mindezt az udvaron játszottuk, végre együtt!

2021. május 12.

Nagyné Szalmási Ildikó